خانه مقالات خواستگاری به سبک استیو جابز

خواستگاری به سبک استیو جابز

2 ثانیه خوانده شده
0
عکس استیو جابز

خواستگاری یکی از موضوعاتی است که اغلب انسان‌ها یا بهتر است بگوییم تمام انسان‌ها با آن درگیر هستند. پس چه‌بهتر است برای گرفتن جواب مثبت از طرف مقابل (چه پسر و چه دختر) مهارت‌هایی که نیاز است بیاموزند.

ما در این مقاله قصد داریم با بهره‌گیری از ۲ حوزه زیر، مهارت‌هایی به شما آموزش دهیم تا به هدف مطلوب خود، آسان و سری‌تر برسید.

۱-تکنیک‌های متقاعدسازی و ارائه استیو جابز

۲-تئوری انتخاب ویلیام گلاسر

عکس ووفقیت

ارائه چیست و چه ربطی به خواستگاری دارد؟

به مجموعه کارهایی که در هر کسب‌وکار، سخن‌رانی، مراسم خواستگاری، حتی برخورد با فرزندان و والدین و به‌طور خلاصه، هر چیزی از ما سر می‌زند را ارائه می‌گویند؛ که نقش مهمی در گرفتن جواب مثبت و رضایتمندی طرفین دارد. این عوامل به‌طورکلی شامل موارد زیر است.

  • محتوا
  • سخنرانی و فن بیان
  • استفاده از تکنیک‌های متقاعدسازی
  • لحن و رفتارهای غیرکلامی ما
  • رعایت کردن استانداردها و چارچوب‌ها

که توضیحات بیشتر را از «برای یک ارائه خوب چه پیش‌نیازهایی لازم است؟» می‌توانید مشاهده کنید.

اگر ما هنر ارائه را بلد نباشیم هیچ پوئن مثبتی برای موفقیت نداریم. البته خبر خوب اینجاست که همه انسان‌ها به‌صورت غریزی قسمتی یا حتی تمام این هنر مفید را بلدند و  اکثر ما بارها با افرادی مواجه شده‌ایم که بدون هیچ آموزشی به‌خوبی صحبت می‌کنند و نظر هر مخاطبی را جلب می‌کنند. درزمانی که ما نه آموزش‌دیده باشیم و همچنین این هنر را به‌صورت خدادادی نداشته باشیم جای هیچ نگرانی نیست، زیرا می‌توانیم این هنر ارزشمند را با تمرین و آموزش فرابگیریم و نه‌تنها در خواستگاری بلکه در تمام جنبه های زندگی خود استفاده کنیم و از مزایای فراوان آن بهره ببریم.

عکس صف های طولانی برای خرید اولین اپل

اپل چیست و چرا به سبک استیو جابز؟

گوشی اپل که برای خریدن آن در زمان ارائه شدن در بازار، صف های طولانی ایجاد می شود و تمام دنیا را فتح نموده، تنها به دلیل خوب بودن آن است یا فاکتورهای دیگری نیز در آن دخیل است؟ بهتر است بدانید که تنها به دلیل خوب بودنش نیست و این محصول نسبت به کیفیت و قیمتی که دارد به هیچ وجه نباید چنین جایگاه بالایی داشته باشد و بسیاری از برندهای دیگر که با امکانات بالاتر و قیمت مناسب‌تر در بازار فعلی وجود دارند حتی نیمی از سهم فروش اپل را ندارند و دلیل اصلی فروش بالای گوشی اپل ارائه بسیار عالی این محصول است. که توانسته با ارائه طلایی خود سهم بزرگی از بازار فعلی را بگیرد به‌گونه‌ای که مخاطب در خود نیاز می‌بیند که حتماً باید این گوشی را داشته باشد و جالب‌تر این‌که این باور بعد از خرید نیز ادامه داشته و مخاطب فکر می‌کند بهترین محصولی که می‌توانسته خریداری کند را انتخاب کرده است.

پس با این مثال کمی برای ما روشن‌تر شد که یک ارائه خوب حتی بهتر از محصول عالی می‌باشد و اگر کسی درزمینه ای هرچقدر نیز خوب باشد بدون ارائه خوب نمی‌تواند نظر کسی را جلب کند. پس ما اهمیت این موضوع مهم را بهتر از قبل می‌دانیم و در بهتر شدن در آن می‌کوشیم.

عکس شطرنج

تئوری انتخاب چیست؟

تئوری انتخاب یک صفحه جدید از علم روانشناسی است که توانسته بسیاری از مشکلات و تعارضات زندگی و کاری را در مدت‌زمان کوتاهی (برخلاف علم روانشناسی کهن که به حلاجی و جست‌وجوی گذشته فرد می‌پردازد و عواملی که درگذشته و کودکی فرد باعث بروز مشکلات فعلی فرد می‌شود را پیداکرده و حلاجی می‌کند که هم بسیار زمان‌بر است و معمولاً درصد بهبودی و درمان کم است) با استفاده از حال حاضر فرد درمان کند و در بسیاری از جهات زندگی مثل کسب‌وکار و به‌خصوص خواستگاری بسیار مفید واقع شود.

عکس انتخاب

تئوری انتخاب چه ربطی به خواستگاری دارد؟

درست است که متقاعدسازی و دریافت جواب مثبت از مخاطبمان بسیار لذت‌بخش است و حس اعتمادبه‌نفس ما را تقویت می‌کند ولی به گفتهٔ تئوری انتخاب هر انتخابی یک سری مشکلات و دردسرهای خودش را دارد. مثلاً اگر هرکدام از ما انتخاب کنیم که در آینده دکتر بسیار حاذقی شویم باید مشکلات آن را هم ببینیم و آن‌ها را بپذیریم و بعد از دیدن آن سختی‌ها و بی‌خوابی‌ها و صرف‌نظر از بسیاری از لذت‌هایی که می‌توانیم در حال حاضر ببریم انتخاب کنیم که آیا لذت دکتر شدن در آینده، تمام سختی‌های حال حاضر را مرتفع می‌کند یا انتخاب کنیم که این‌همه سختی در توان ما نیست و باید هدف ساده‌تری را انتخاب کنیم. پس زمانی که ما حتی هنر متقاعدسازی را به‌خوبی بلد باشیم و بتوانیم جواب مثبت را از طرف مقابلمان بگیریم باید خوبی‌ها و بدی‌های آن شخص را یکجا بنویسیم و ببینیم برای ما خوبی‌ها به بدی‌های آن شخص چه جایگاهی دارد و بعد انتخاب درست را انجام دهیم.

 

نوشته شده توسط: علی اسماعیلی

مطالب بیشتر از این نویسنده علی اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

۴ نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم ( با عکس )

نکاتی که اگر ندانید در برخورد با مشتری دچار ضررهایی جبران‌ناپذیری می‌شوید مشتری مداری مقول…