خانه مقالات صفر تا صد ارائه‌ای خارق العاده از محصول

صفر تا صد ارائه‌ای خارق العاده از محصول

0 ثانیه خوانده شده
0

آیا می دانستید که ۱۵۰ شرکت مختلف در زمان شروع نوشابه کوکاکولا افتتاح شده و با کیفیتی بالاتر و طمعی بهتر از کوکاکولا ( طبق نظر کارشناسان ) ورشکست شده اند . به نحوی که ما تا کنون حتی نام آن‌ها را نشنیده‌ایم .

به نظر شما راز موفقیت مگر کیفیت نیست پس چرا آن‌ها زمین خورده‌اند ؟

دلیل شکست آن‌ها چیزی به غیر از کیفیت محصولاتشان بوده است . آن‌ها به دلیل ارائه‌های ضعیفشان نتوانسته‌اند دوام بیاورند .

خیلی از ما نیز هم اکنون در حال تکرار همان اشتباهی که آن‌ها را به ناکامی کشانده است هستیم .

Working-under-pressure-topways.ir-23-3

چگونه راز ارائه‌ٔ آن‌ها را بیاموزیم

ما در این مقاله دقیقاً قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که در این دام نیفتیم و گرفتار این شکست‌ها نشویم .

به طور کلی تمامی ارائه‌ها به سه بخش زیر دسته بندی می شوند :

  • قبل از ارائه
  • حین ارائه
  • بعد از ارائه

که ما نیز برای هر بخش آن راهکارهایی در اختیار شما قرار می دهیم که بدرخشید .

 میز گرد,کنفرانس

قبل از ارائه

قبل ارائه‌ها باید استانداردها ، ابزارها و موانع را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم پیروز میدان شویم .

استانداردها

برای بخش استانداردها محصول یا ارائه ما باید دارای کیفیت و محتوای خوب و قابل قبولی باشد . ما با یک محصول و محتوای معمولی نمی توانیم ارائه‌ی خوبی داشته باشیم .

عکس آماده سازی

ابزارها و امکانات

ما باید بدانیم برای ارائه خود چه لوازم جانبی و ابزارهایی لازم داریم . به عنوان مثال اگر یک محصول خوبی تولید کرده ولی ابزار ارسال برای نقاط دور آن را نداشته باشیم و مثلاً برای ارسال هر یک از این محصول‌هایی که در آن سر کشور خریداری می شود بخواهیم آژانس بگیریم بعد از چندی ورشکست می شویم .

حالا اگر شما نیز قصد دارید شرکت اینترنتی مشابه دیجیکالا تأسیس کنید ، ابتدا به ابزارهایی که شاید مورد نیاز باشد مانند : فراهم کردن انبار برای وسایل و خریداری جت پرینتر برای پرینت کردن روی محصول و بسیاری ابزارهایی که مورد نیاز است فکر و تهیه کرده و آن‌وقت حرفه‌ای تر ارائه دهید .

نکته : البته این به این معنا نیست که ما برای راه‌اندازی هر کسب و کاری در همان ابتدا به تمام و کمال بودن تمام ابزارها فکر کنیم . در ابتدا چنین چیزی ممکن نیست ولی برای بیزینس های بزرگ این امر ضروری است و شما هم باید با هر میزان پیشرفت ابزارها و امکاناتتان حرفه‌ای تر شود .

زیرا این قضیه باعث رضایت مندیِ مشتری شده و از طرفی کسب و کار شما را حرفه‌ای تر نشان می دهد .

عکس جناس

موانع

شما قبل از ارائه باید موانعی که ممکن است بر سر راهتان پیش بیاید را بررسی کنید . از این قسمت ساده نگذرید و حسابی برای آن وقت بگذارید . این قسمت یکی از مهم ترین قسمت‌های بیزینسی مخصوصاً در ایران و کشورهایی که قوانین و مقررات زیاد عوض می شود است به عنوان مثال اگر کل بیزینس شما روی شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام است حواستان برای زمانی که به هر دلیلی آن‌ها فیلتر می شوند باشد و راهکارهایی جایگزینی برای آن داشته باشید تا در زمان بروز آن سردرگم نشوید .

حین ارائه

حالا وقت نمایش و تبلیغات شماست . کانال‌های مناسب و پربازده تبلیغاتی حیطه خود را بیابید و از تبلیغات بی ثمر اجتناب کنید .

محصول خود را به صورت سمعی و بصری معرفی کنید و در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام قرار دهید و قدرت سرویس‌های اشتراک ویدئو مانند آپارات را فراموش نکنید و در صورت امکان یک سمینار برای معرفی محصول خود برگزار کنید .

روی سن بروید و با هیجان در مورد قبل از این که محصول شما تولید شود مردم با چه مشکلاتی مواجه بودند صحبت کنید و جوری آن را بیان کنید که آن‌ها احساس نیاز کنند و فکر کنند که حتماً محصول شما را نیاز دارند .

عکس چی می شه مگه

ابتدا مخاطبین خود را بشناسید

اگر سن ، سواد ، جنسیت ، شغل ، طرز فکر و از این مدل دست اطلاعات مخاطب خود را نشناسید نمی توانید ارائه خوبی داشته باشید . به‌عنوان مثال اگر محصول شما مربوط به آقایان است و مخاطبین شما همه خانم هستند باید از سودی که این محصول برای خانم‌ها حاصل می کند حرف بزنید و نه این که بگویید که این محصول چگونه بدرد پدران و همسران شما می خورد . بهتر است از این گونه برایشان بگویید که این محصول باعث می شود همسران شما کمتر خسته شوند و وقت کیفی بیشتر را با شما سپری کنند .

نکته : البته حواستان باشد حرف زدن در مورد محصول و معرفی آن آخرین محله است و در ابتدا هیچ حرفی در مورد محصول خود نزنید .

قبل از این که وارد مرحله معرفی و فروش شوید در خلال صحبت‌هایتان به هر عنوانی از آن‌ها جواب بله بگیرید . این کار را تکرار کنید تا از تمامی آن‌ها جواب بله دریافت کنید تا یک الگوی مثبت در ذهن آن‌ها شکل بگیرد تا در زمان معرفی محصول خودتان نیز به صورت اتوماتیک بله باشد .

به عنوان مثال اگر قرار است شما شرکت مسافربری  اسنپ  را معرفی کنید برای بله گرفتن از آن‌ها می توانید بگویید :

  1. حالتان خوب است ؟
  2. دوست دارید بنزین کمتر مصرف شود ؟
  3. دوست دارید در وقتتان صرفه جویی شود ؟
  4. دوست دارید پول کمتری برای مسافرت‌های داخل شهری به نسبت آژانس‌ها بپردازید ؟
  5. دوست دارید دیگر در مکان‌هایی که به دنبال تاکسی سرویس هستید بدون نگرانیِ پیدا کردن شماره آژانس ، خیلی ساده و آسان به آن دست رسی داشته باشید ؟

به همین سادگی شما پنج جواب مثبت یا همان بله از مخاطبین دریافت کردید .

نکته : در تمامی مراحل ارائه همان‌طور که گفته شد ، هیجان داشتن در ارائه شماست . آن را فراموش نکنید .

حالا وقت معرفیِ محصول شماست ، بسیار حرفه‌ای و در صورت امکان محصول خود را نیز همراه داشته باشید و آن را با قدرت معرفی کنید و حستان را در مورد آن بگویید و از این بابت خجالت نکشید .

اگر محصول شما زندگی آن‌ها را تحت تأثیر خود قرار می دهد و خدمتی خاص به آن‌ها ارائه می دهد حتماً با هیجان آن را بگویید و از خودشیفتگی نترسید .

بعد از ارائه

اینک ارائه محصول شما به اتمام رسیده است و وقت مناسبی برای فروش است .

عکس منفی نگری

تا تنور داغ است نان را با قدرت بچسبانید

اکثر مردم  به زودی یادشان می رود که کجا بوده‌اند و چه چیزهایی شنیده‌اند . مطمئن باشید که شما و محصول شما را نیز فراموش می کنند .

بعد از معرفی محصول نحوه فروش خدمت یا کالایتان را اعلام کنید و زمانی محدود برای تخفیف و خرید افرادی که مخاطب حال حاضر شما هستند مشخص کنید و از آن‌ها بخواهید که همین الان با یک پیش پرداخت کوچک می توانید خرید و تخفیف خود را نهایی کنید .

حتی می توانید به آن‌ها قول دهید که اگر از خریدشان پشیمان شدند ، پول و پیش پرداختتان به سادگی به شما پس داده می شود . نگران پشیمانی آن‌ها نباشید تحقیقات نشان داده احتمال پشیمانیِ کسانی که برای خرید محصولی پیش پرداختی می پردازند ، بسیار پایین است .

جمع بندی

در این مقاله به طور بسیار خلاصه و کاربردی می آموزیم که برای فروش و ارائه خدمات خود چه مراحلی را باید طی کنیم تا به بهترین نتیجه ممکن برسیم .

مطالب بیشتر از این نویسنده علی اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

۴ نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم ( با عکس )

نکاتی که اگر ندانید در برخورد با مشتری دچار ضررهایی جبران‌ناپذیری می‌شوید مشتری مداری مقول…