خانه مقالات روش‌هایی برای درمان خستگی و بی‌حالی

روش‌هایی برای درمان خستگی و بی‌حالی

0 ثانیه خوانده شده
0
خستگی,درمان خستگی,بی حالی,

خستگی و کمبود انرژی از مواردی است که اکثر ما با آن درگیر هستیم و این امر تا حد زیادی بازده ما را کاهش می‌دهد.

بسیاری از سبک‌های غلط زندگی باعث ایجاد بی‌حالی می‌شود که اگر شما هم به بی‌حالی مبتلا هستید در این مقاله راهکارهای زیادی ارائه می شود تا بتوانید باانرژی بیشتری کارهای روزمره را انجام دهید.

بسیاری از روش‌های کاذب مانند نوشابه انرژی‌زا، قرص و کپسول برای درمان خستگی و بی‌حالی وجود دارد ولی آن‌ها فقط تأثیر کوتاه‌مدت داشته و پس از چند ساعت بی‌حالی شمارا بیشتر از قبل می‌کند. شما باید با بهره‌گیری از روش‌های اصولی مانند تغییر در سبک زندگی مانند ورزش اصولی و تغییر رژیم غذایی برای همیشه بی‌حالی را درمان کنید.

روش‌های درمان سریع خستگی و بی‌حالی

جینسینگ

برای درمان سریع خستگی از مکمل طبیعی جینسینگ استفاده کنید.

ریشه گیاه جینسیگ که تأثیر شگرفی در خستگی‌های روزمره دارد چه به‌صورت کپسول چه به‌صورت طبیعی (البته ما از نوع کپسول که توسط شرکت‌های معتبر تولیدشده باشد را توصیه می‌کنیم) باعث افزایش قبای جسمی و جنسی می‌گردد و نشاط و انرژی زیادی برای شما حاصل می‌کند.

پروتئین

برای درمان خستگی بیشتر پروتئین مصرف کنید.

پروتئین زمان بیشتری در بدن می‌ماند و زمان بیشتری انرژی تولید می‌کند و در مقایسه با شکر و قند مانند یک فنر فشرده می‌ماند که تا انتهای روز به‌مرور باز می‌شود. موادی خوراکی مانند آجیل مخصوصاً بادام و موز می‌تواند این دست آورد را برای شما داشته باشد.

آدامس,جویدن آدامس

جویدن آدامس برای درمان سریع خستگی

برای خستگی‌هایی مانند مطالعه یکی از بهترین روش‌ها جویدن آدامس است البته تأثیر کوتاه‌مدت داشته و باید از روش‌های دیگر نیز استفاده شود.

آفتاب,نور خورشید

برای درمان خستگی از نور مستقیم آفتاب استفاده کنید.

نور خورشید سبب هوشیاری مغز و سرحالی شما می‌شود. فراموش نکنید که به‌هیچ‌وجه نور برای پوست صورت مفید نبوده و ضرر آن از منفعتش بیشتر است پس کرم ضد آفتاب فراموش نشود.

دوش گرفتن,دوش

برای درمان خستگی دوش کوتاه آب سرد بگیرید.

دوش با آب سرد ۳ دقیقه‌ای به بازیابی انرژی ازدست‌رفته کمک می‌کند.

درمان خستگی و بی‌حالی با ورزش

بچه,پریدن

برای درمان خستگی در اوج خستگی فعالیت فیزیکی انجام دهید.

مقدار کم (حدود ۳ دقیقه) فعالیت سریع فیزیکی، انرژی شمارا به‌سرعت تا حد زیادی افزایش می‌دهد، فقط دقت شود با توجه به سن این فعالیت را انجام دهید تا به بدن خود آسیب نرسانید.

همچنین استفاده از این تکنیک (البته حرکتی آهسته‌تر مانند پیاده‌روی) بعد صرف ناهار باعث افزایش جریان خون شده و درنتیجه اکسیژن بیشتری به بدن و به‌خصوص مغز رسیده و خواب‌آلودگی بعد از ناهار را از بین می‌برد.

 

نویسنده: علی اسماعیلی

مطالب بیشتر از این نویسنده علی اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

۴ نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم ( با عکس )

نکاتی که اگر ندانید در برخورد با مشتری دچار ضررهایی جبران‌ناپذیری می‌شوید مشتری مداری مقول…