خانه مقالات ۶ تکنیک برای افزایش فروش ( با عکس )

۶ تکنیک برای افزایش فروش ( با عکس )

0 ثانیه خوانده شده
0
تکنیک های فروش

تکنیک هایی که اگر بلد باشیم از سایر رقبا خیلی جلوتریم

ما همواره در فکر فروشیم . چه فروشنده باشیم چه نباشیم هرروز اخلاق ، روابط ، دوستی‌ها و … را به همدیگر می فروشیم و به خاطر همین همگی ما باید فروش را بلد باشیم .

فروش برعکس تصور ما کاری ساده است به شرطی که آن را بیاموزیم . متأسفانه همگی ما بدون این‌که آموزشی دیده باشیم یا با آموزش‌های غیرمفید مانند شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از مقالاتی که در سایت‌های مختلف پیدا کرده و می خوانیم ، گمراه‌تر شده و در کسب و کار خود بیشتر متضرر می شویم .

خود من نیز در ابتدا گول همین مقالات را خوردم و به نکات آن‌ها توجه کرده و مبالغ زیادی را درراه تبلیغات از دست دادم و متوجه شدم که فروش یک پروسه و علم است و بسیاری از توصیه‌های تلگرامی و مقالات سایتی نمی تواند کمک زیادی در کسب و کار من انجام دهد .

به‌عنوان مثال در بسیاری از مقالات به این جمله زیاد برخورده‌ایم که ” تبلیغات سرمایه‌گذاری است نه هدر دادن پول و در هرجایی که می توانید تبلیغات کنید ” در صورتی که تبلیغات یک علم است و هر بیزینس کانال تبلیغی خود را دارد و اگر ما کانال تبلیغی درست کسب و کار خود را پیدا نکنیم ، هر هزینه‌ای در این زمینه نه‌تنها کمکی به کسب‌وکار ما نمی کند بلکه پول ما را نیز هدر می دهد .

به همین دلیل از شما می خواهم که اگر کسب و کاری دارید حتماً فروش را بیاموزید تا طمعِ فروش بالا را بچشید و از آن لذت ببرید .

به همین منظور ۶ نکته‌ای که درفروش بسیار مهم است را در اینجا ذکر می کنم .

لبخند

لبخند و رفتار مناسب

شاید برای شما این نکته برای تمامی ما ساده و پیش‌پاافتاده باشد اما اکثر ما با این که از آن آگاهی داریم به آن عمل نمی کنیم و بسیاری از فروشندگان می گویند مشتری کم است و حال خندیدن و رفتار خوب را نداریم . آن‌ها نمی دانند که با این بی‌حالی چه مقدار موقعیت را از دست می دهند .

ازلحاظ علم روانشناسی ثابت شده خنده قدرت فراوانی درفروش دارد و بسیاری از برندها بزرگ و معروف تمرین خنده را در هرروز کاری خود قرار داده‌اند .

تمرین خودکار

تمرین خندیدن

به مدت سه دقیق ( بهتر است ابتدای روز باشد ) یک خودکار را به‌صورت افقی لای دندان‌های خود قرار دهید و سعی کنید بخندید . این تمرین کمک زیادی به قوی شدن عضلاتی که باعث خندیدن می شود می کند و باعث ایجاد عادت خندیدن در ما می شود .

غر زدن

گله نکنید

مشتری به مغازه شما آمده و فرآیند فروش نیازمند حال خوب است و درصد خرید را بالا می برد . اگر شما با گله و حرف‌های منفی حال او را بد کنید شانس فروش خود را کم کرده‌اید .

پس از او حسن جویی کرده و سعی کنید از جملات زیبا و مثبت استفاده کنید .

عوامل حواس پرتی

از عوامل حواس پرتی جدا خودداری کنید

فرآیند خرید مشتری یک نمودار دارد که ما در این مقاله قصد نداریم بحث را این‌قدر جدی کنیم ولی لازم به گفتن است که این نمودار مدام بالا و پایین می رود و باید حتماً برای خرید مشتری بالای ۸۰ برود و اگر شرایط حواس پرتی فراهم باشد ممکن است با توجه به تمام فاکتورهای مثبت این عدد نزدیک به ۸۰ شود ولی یک‌دفعه پایین رفته و مشتری از خرید منصرف شود .

بالا بردن میل فروش

خود می دانم فهم این مطلب کمی دشوار است پس در پایین شرایطی فرضی را در نظر می گیریم تا با آن این موضوع را شفاف‌تر می کنیم :

مشتری به ویترین شما نگاه کرده و از یکی از لباس‌های ویترین شما خوشش می آید و نمودار خرید در آن به ۷۰ می رسد و وارد مغازه شده و منتظر یک هل کوچک از طرف شماست تا خرید انجام شود ولی وقتی به شما سلام می کند سر شما درگوشی است و جواب سلامی بدون توجه و خنده به آن می کنید و همان لحظه نمودار خرید در آن از ۷۰ به ۳۰ می رسد .

بعد شما لباسی که او خواسته را می آورید و مشتری به آن دست می زند و برحسب اتفاق از جنس آن خیلی خوشش می آید و تصمیمش برای خرید حتمی است میل خرید یک‌دفعه در آن به ۸۰ می رسد و در همان زمان گوشی او یا شاید گوشی شما زنگ می خورد و به‌عنوان مثال همسرش است و به او می گوید که تصمیم دارم لباسی بخرم و او جواب می دهد که اگر این کار را انجام دهی برای این ماه پول کم خواهیم آورد و دوباره میل خرید آن فروکش کرده و به مثلاً ۳۰ می رسد و اگر فروشنده زیرک باشد پیشنهاد می دهد که لباس را پرو کند و او نیز قبول می کند و لباس را می پوشد و دوباره میل خرید آن به ۸۰ می رسد و تصمیم می گیرد با توجه به تمام شرایط خرید را انجام دهد تا متوجه دمای نامناسب مغازه یا بوی بد و یا هر چیزی که در مغازه توجه را کم می کند می شود و همین وقفه کوتاه باعث می شود مثلاً میل خرید از ۸۰ به ۷۷ کاهش یابد و خرید صورت نگیرد .

دوباره با توجه به تمام این اتفاقات فروشنده می تواند زیرکی به خرج دهد و از خریدار حسن جویی کند مثلاً می تواند بگوید چه سلیقه خوبی دارید و این لباس مناسب افراد خاص است و شما به آن حسابی زیبایی دادید و …

در این مرحله با این عوامل شما حال مشتری را بهتر کرده و آن چند شماره مانده تا فروش را پر می کنید و خرید صورت می گیرد .

متوجه شدید که فروش یک فرآیند است نه تنها یک عمل و هر باری که شما جنسی را می فروشید تمام این عوامل درفروش دخیل است و به خاطر این است که مراکز فروش معتبر و پرفروش تمام عوامل مزاحم مانند دمای محیط و رنگ‌بندی و چیدمان و حتی انتخاب موسیقی که پخش می شود را مورد توجه قرار می دهند و این عوامل مزاحم را تا حد امکان کاهش می دهند .

ترس از خنرانی

حرف زدن را بلد باشید

خیلی از فروشنده‌ها فکر می کنند که اگر تکنیک‌های متقاعد سازی و فروش را بیاموزند فروشنده خوبی می شوند ولی فروشنده‌ای که تمام این تکنیک‌ها را بلد باشد و حرف زدن بلد نباشد و حی زبانش بگیرد و تماس چشمی مناسبی نداشته باشد نمی تواند فروش خوبی داشته باشد .

پس حرف زدن را برای تبدیل شدن به یک فروشنده عالی بی آموزید .

جلو انداختن فروش

مراحل فروش را جلو بی اندازید

فروش شامل چند مرحله است که با زیرکی ما می توان چند تا از آن‌ها را حذف کرد و شانس فروش را بالا برد .

به‌عنوان مثال زمانی که مشتری لباسی را پوششیده و در حال فکر کردن است پرسیدن کلمه پسندیدید مناسب نمی باشد و مغایر با گفته ماست در این مرحله مثلاً باید بگویید که همین رنگ را بگذارم و سراغ مشما و بسته‌ای که لباس را در آن می گذارید بروید و جوری وانمود کنید که انگار مشتری آن را پسندیده است و در حال خرید است .

این حالت باعث می شود مشتری در ذهن خود فرصت دست دست کردن نداشته باشد و شانس خرید بالا می رود .

گوش کن و کمتر حرف بزن

بیشتر گوش کنید ، کمتر حرف بزنید

مشتری خود به ما می گوید که چه مدلی را می خواهد ولی اکثر ما به جای گوش دادن به او بیشتر حرف می زنیم و با بی توجهی به خواسته او جنسی که فکر یم کنیم برای او خوب است را به او معرفی می کنیم نه جنسی که او نیاز دارد .

” مشتری به ما می گوید که تصمیم خرید چه چیزی را دارد و سلیقه اش چیست ولی اغلب ما به آن بی توجهی می کنیم “

به عنوان مثال اگر مشتری گفت که من به فروشنده ها بی اعتماد هستم وقت مناسبی است که از این در او وارد شویم و عوامل جلب اعتماد او را بدست آوریم و به عنوان مثال به او بگوییم اگر فکر کردی جنسش خوب نیست یا گران است ، آن را برای ما پس بیاور و با هر مشتری بسته به دغدغه هایش رفتار کنید و مطمئن باشید که او آن را بیان می کند اما ما خود نمی خواهیم آن را بشنویم .

جمع بندی

فروش شامل عوامل زیادیست که باید آنها را بلد باشیم و ما گاهاً بسیاری از آنها را بلدیم ولی به آنها عمل نمی کنیم . در این مقاله مهمترین آنها را بیان می کنیم تا توجه مان به آنها افزوده شود .

مطالب بیشتر از این نویسنده علی اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

۴ نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم ( با عکس )

نکاتی که اگر ندانید در برخورد با مشتری دچار ضررهایی جبران‌ناپذیری می‌شوید مشتری مداری مقول…