خانه مقالات ۴ نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم ( با عکس )

۴ نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم ( با عکس )

0 ثانیه خوانده شده
0
مشتری مداری

نکاتی که اگر ندانید در برخورد با مشتری دچار ضررهایی جبران‌ناپذیری می‌شوید

مشتری مداری مقوله‌ای است که به‌غیراز … بسیاری از کشورها به آن بهای خاصی داده و در نتیجه نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند .

بلافاصله

تکنیک بلافاصله

در این تکنیک شما باید به‌محض مراجعه و درخواست مشتری کارهایی که به آن مشغول هستید را کنار بگذارید و به درخواست مشتری رسیدگی کنید .

این رفتار باعث ایجاد ارزش در مشتری شده ، حس بهتری نسبت به شما ، علاقه مند خرید از شما و در نهایت مشتری وفادار به شما می‌شود .

به‌عنوان‌مثال اگر مشتری از شما خواست که جنسی را برای او بیاورید اگر مشغول پاسخ‌گویی تلفن هستید یا با تلگرام چت می‌کنید و هر چیز دیگری ، باید آن کار را به‌سرعت رها کرده و به خواسته مشتری را پاسخ‌گو باشید .

حماقت

تکنیک ندادن حس احمق بودن به مشتری !!!

هر انسان عاقلی از خنگ بودن بدش می‌آید و اگر ما ناخواسته و شاید برای تمسخر و تفریح این حس را به مشتری خود بدهیم حداقل آن مشتری در دفعات بعدی برای خرید و گرفتن خدمات پیش ما نمی‌آید .

به‌عنوان‌مثال اگر از مشتری خود برای پرو کردن لباسی سایز کمرش را پرسیدیم و او نمی‌دانست که چه سایزی است ، به‌جای گفتن جملاتی مانند تو سایز کمر خودتو نمی دونی یا چند سال یه بار لباس می‌خری که سایز خودتو نمی دونی و از این عبارات ، حتی اگر نکته‌ای که او نمی‌داند خیلی بدیهی‌تر از این است ، جوری وانمود کنید که انگار این موضوع آن‌چنان هم مهم نیست و حتی شاید لازم باشد از او به خاطر این‌که این دانسته‌ها تخصصی هست و فقط خیاط‌ها از آن اطلاع دارند معذرت‌خواهی هم کنید .

این مدل رفتار باعث ایجاد حس خوب در مشتری شده و احتمال مراجعه آن در دفعات بعدی به شما بیشتر می‌شود .

اول اون بعدا تو

تکنیک اول اون بعداً تو

اگر با مشتری خود به‌صورت تلفنی صحبت می‌کنید بعد از پایان صحبتتان اجازه دهید که ابتدا او تلفن را قطع کند و زمانی که شما صدای قطع مکالمه را شنیدید سپس تلفن را قطع کنید .

اگر شما تماس را زودتر قطع کنید مشتری شما احساس می‌کند که شما اهمیتی برای او قائل نیستید و دوست دارید که زودتر از شر او خلاصی یابید . ( البته خلاصی از شر او راکمی اغراق کردم ☺ )

عکس منفی بافی

تو تماس تلفنی چی نگیم؟

شما باید با مشتری خود مؤدبانه و رسمی سخن بگویید و به‌جای عبارات :

” چی ؟ ” بگویید ” عذرخواهی می‌کنم، ممکن هست یک بار دیگه تکرار بفرمایید ؟ “

” آدرستون ؟ ” بگویید ” محبت می فرمایید آدرستان را به من بگویید ؟ “

” گوشی … ” بگویید ” می تونم خواهش کنم چند لحظه منتظر بمانید تا …. “

” نمی‌دانم ! ” بگویید ” متشکرم ، از سؤال خوب شما . اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم…. “

” تمام‌شده ! ” بگویید ” گمان کنم از این جنس هنوز موجودی داشته باشیم ، اجازه بدهید نگاهی بکنم. البته اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم “

” الآن بچه‌ها تماس می‌گیرند “ بگویید ” در کمتر از …. دقیقه دیگر، خانم ……. همکار بخش ………… با شما تماس خواهند گرفت .. “

خیلی خوشحالم بابت این‌که شما این چند نکته را رعایت می‌کنید زیرا خیلی‌ها این نکات را رعایت نمی‌کنند و حداقل خیلی از مشتری‌ها تحت تأثیر این چند تکنیک شما شده و با رعایت همین چند نکته ساده اعتماد مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کنید .

مشتری مداری خوب

جمع‌بندی

مشتریان ما حاضرند برای جنسی یکسان ولی خدماتی بهتر تا ۱۰% پول بیشتر پرداخت کنند .

ما در مورد خدمات خوبی که دریافت می‌کنیم با ۱۰ تا ۱۲ نفر صحبت می‌کنیم و این در حالی است که در مورد خدمات بد با ۲۰ نفر صحبت می‌کنیم .

پس چه خوب است با بهره‌گیری از تکنیک‌های کوچک تأثیرات بزرگی را خلق کنیم .

مطالب بیشتر از این نویسنده علی اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

۳ اشتباه رایج کسب و کارها ( شکست یا پیروزی!! )

سه دلیل اصلی در شکست یا پیروزی کسب‌وکارهای بزرگ که تا قبل از این نظریه ای اشتباه جای این ۳…