خانه مقالات ۳ اشتباه رایج کسب و کارها ( شکست یا پیروزی!! )

۳ اشتباه رایج کسب و کارها ( شکست یا پیروزی!! )

4 ثانیه خوانده شده
0
3 عامل موفقیت در بیزینس

سه دلیل اصلی در شکست یا پیروزی کسب‌وکارهای بزرگ که تا قبل از این نظریه ای اشتباه جای این ۳ نظریه حاکم بود .

درگذشته‌ای نه‌چندان دور و جالب اینجاست که در حال حاضر نیز در کشور خودمان ۳ نظریه زیر عواملی مؤثر برای شکست یا پیروزی کسب‌وکارها محسوب می‌شد که باگذشت زمان و مشاهده عوامل مؤثر بر پیروزی‌ها و شکست‌های بیزینس­های بزرگ مشخص شد این عوامل شاید تا حدی تأثیرگذار باشند ولی ۳ عامل اصلی شکست‌ها و پیروزی‌ها عوامل دیگری هستند که جلوتر به آن اشاره خواهیم کرد .

۱- بحث جغرافیایی : نتایج نقضی در این مورد گرفته شد مثلاً کره شمالی بااینکه در موقعیت بهتری نسبت به کره جنوبی بعد از تفکیک این کشور قرار گرفت ، ولی کره جنوبی نتایج بهتری گرفت و مثال‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد موقعیت جغرافیایی در پیشرفت یک بیزینس چندان مهم و مؤثر نیست .

فرهنگ

۲- فرهنگ : فرهنگ‌ها و دین‌هایی که تمرکز روی رونق کسب‌وکار دارد بعضاً همگی نتایج خوبی نداشتند و این در حالتی است که در فرهنگ‌ها و دین‌های عرفانی و درویش‌مسلک نیز پیشرفت‌های خوبی دیده‌شده ، درست است که فرهنگ مهم است ولی در بیزینس نقش اساسی را ایفا نمی‌کند .

بمباران ژاپن

۳- غفلت دولتمندان و سیاست‌مداران : در بسیاری از شهرها و کشورها وضعیت خوبی را شاهد نبودیم و بسیاری از کشورها به آن‌ها بی‌توجهی کرده و بعضاً اتفاقات بدی برای آن‌ها به وجود آمده ولی آن‌ها توانسته‌اند به رشد و شکوفایی دست پیدا کنند و نمونه آن را می‌توان در کشور ژاپن دید که در زمان جنگ بسیار بی‌رحمی به آن‌ها تحمیل شد ولی آن‌ها در ادامه توانستند نتایج خوبی به دست آورند .

۳ عامل اصلی و تأثیرگذار بر کسب‌وکارها

3 عامل تاثیر گذار

همان‌طور که مشاهده کردید این ۳ عامل تأثیر کمی در نتایج کسب‌وکارها داشته است ولی ۳ نظریه  دیگری که بر کسب‌وکارها و کارآفرینی تأثیر مستقیم دارد موارد زیر است :

اقتصاد

۱- نهادهای اقتصادی و غیراقتصادی فراگیر ایجاد شود

در محیط کار قوانین صحیح و کارآمدی ایجاد کنیم تا بهره‌وری ، کارکرد ، رقابت و نوآوری مجموعه‌مان افزایش یابد .

پیشرفت و شکوفایی

۲- موتورهای پیشرفت و شکوفایی ساخته شود

برای شکوفایی و پیشرفت مجموعه از فن آوری مدرن ، آموزش صحیح به پرسنل و ایجاد خلاقیت استفاده شود .

( برای ایجاد خلاقیت راهکارهای بسیاری وجود دارد که بهترین آن ایجاد اتاق فکر است که کارکنان ساعاتی از روز در فواصل مشخص جمع شده و ایده‌های خود را بیان می‌کنند ) .

باارزش کردن پرسنل

۳- نهادهای سیاسی فراگیر ساخته شود

با مشارکت پرسنل و ایجاد مباحث و صحبت‌هایی که پرسنل بتوانند درگیر مسائل سازمان شوند و تمرکز قدرت تنها روی مدیر نباشد و تفحیض اختیار ایجاد کنیم و فضایی ایجاد کنیم که افراد حس کنند که خلاقیت‌ها و ایده‌هایشان دیده می‌شود و محیط کارشان ارزش کارکردن را دارد .

پیشرفت کسب و کار

جمع‌بندی

تاکنون بیشتر بیزینس­ها می‌پنداشتند که تنها دلیل موفقیت یا شکستشان ۳ عامل ( موقعیت جغرافیایی ، فرهنگ و غفلت سیاست‌مداران ) است درصورتی‌که نتایج نقضی دیده شد و متوجه شدند که ۳ عامل دیگر ( نهادهای اقتصادی ، موتورهای شکوفایی و نهادهای اقتصادی ) باعث شکست یا موفقیت شرکت‌ها می‌شود .

شما نیز با بهره‌گیری از این ۳ عامل و عملی کردن آن‌ها و با استفاده از بازخورد گیری در مراحل آن ، در کسب‌وکار خود تغییرات شگرفی ایجاد کنید .

منبع : کتاب چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ نوشته دارون‌عجم‌اوغلو و جیمزای.رابینسون

مطالب بیشتر از این نویسنده علی اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

۴ نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم ( با عکس )

نکاتی که اگر ندانید در برخورد با مشتری دچار ضررهایی جبران‌ناپذیری می‌شوید مشتری مداری مقول…